حضور صنعت لوازم خانگی ایران در نمایشگاه IRAN EXPO 2024

1403/02/04

حضور صنعت لوازم خانگی ایران در نمایشگاه IRAN EXPO 2024
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024) طی روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
ظرف چند روز آینده با همت بخش خصوصی و با پیگیری‌ها و حمایت ویژه سازمان توسعه تجارت، معاونت اقتصادی وزارت امورخارجه، سفرای جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها، صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق بازرگانی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و نیز رایزنان و مراکز تجاری، یکی از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی و تجاری کشور رقم خواهد خورد.

از انجا که نمایشگاه ایران اکسپو از اهمیتی راهبردی برای تقویت بنیان‌های اقتصاد ایران، آن هم در شرایطی که تاکیدات گسترده‌ای بر تقویت بخش غیرنفتی اقتصاد کشورمان می‌شود و مقام‌معظم رهبری نیز بارها بر ضرورت اهمیت و افزایش توسعه صادرات غیرنفتی تاکید داشتند، برخوردار است، لذا انجمن اقتصادی ملی صنایع لوازم خانگی ایران به مانند چهل و چند سال سال گذشته در تلاش است تا دومین صنعت پیشران کشور را به حاضران در ششمین نمایشگاه اکسپو بیش از گذشته معرفی کند.

با توجه به پیشرفت‌های قابل توجه صنعت لوازم خانگی ایران در چند سال اخیر این انجمن در صدد است تا توانمندی‌های آن را هر چند محدود در قالب یک غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این مساله است که دستگاه‌‌‌هایی که دست‌‌‌اندرکار این موضوع هستند اصولا باید بتوانند خدمات قابل ارائه خود را برای تبادلات تجاری هم به شرکت‌کنندگان خارجی و هم شرکت‌کنندگان داخلی به خوبی عرضه و تبیین کنند که خوشبختانه انجمن اقتصادی ملی صنایع لوازم خانگی ایران در این بخش ید طولایی دارد چرا که در سالیانی قریب به نیم قرن این مهم را با ارائه خدمات و همراهی با دومین صنعت پیشران کشور به اثبات رسانده است.

ایران اکسپو و ظرفیت‌های آن

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به IRAN EXPO 2024 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور از تاریخ ۸ تا۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که برآوردها حاکی از بازدید بیش از ۲۵۰۰ تاجر و بازرگان از ۱۱۹ کشور جهان از این نمایشگاه است.

رویدادهای مهمی نظیر نمایشگاه ایران اکسپو، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ارتباط میان فعالان اقتصادی کشورهای دیگر با فعالان اقتصادی ایران ایجاد می‌کند و عملاً به‌مثابه یک حلقه واسط، جهت پیوند دادن تولیدکنندگان کشورهای مختلف با تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی عمل می‌کند. بیش از ۸۰۰ شرکت صادراتی برتر در ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود میزان قراردادهای تجاری منعقدشده به تقریباً دو برابر نمایشگاه دوره قبل، یعنی حدود چهار میلیارد دلار برسد.

همچنین بیش از ۳۰۰ مترجم تجاری برای این دوره آموزش داده شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۹۰۰ نشست B2B در طول برگزاری نمایشگاه با حضور این تعداد مترجم برگزار شود.

شکست تحریم‌های ظالمانه با حضور تجار و بازرگانان کشورهای دنیا در این نمایشگاه و ایجاد روابط اقتصادی گسترده‌تر، ایجاد پایگاه‌های اقتصادی در دنیا و افزایش نفوذ سیاسی و اقتصادی در عرصه بین‌المللی از دیگر اهداف نمایشگاه به شمار می‌رود.

با وجود تحریم‌ها، کشورمان با اتخاذ خط‌مشی‌های اقتصاد مقاومتی و تدابیر مناسب در حوزه تجارت خارجی، توانسته بر مشکلات ناشی از تحریم پیروز شود و سیاست‌گذاری‌های مناسب دولت در کنار تلاش‌های صادرکنندگان در جهت ایجاد تحول ساختاری در ترکیب صادرات غیرنفتی و شناسایی روش‌های مقابله با رفع موانع و محدودیت‌های تجاری، سبب شد که ارزش صادرات کالاها و خدمات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد. در این رویداد، هیات‌‌های تجاری از پنج قاره دنیا را داریم که برخی کشورها با هیات‌های بلندپایه در نمایشگاه حاضر می‌شوند.

اما در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، ایران، میزبان نشست وزرای صنعت کشورهای عضو شانگهای و بریکس خواهد بود. می‌توان گفت با میزبانی کشورمان از این رویدادهای رسمی، روابط تجاری گسترده‌تری شکل گرفته و حاضران در نشست با فعالیت‌ها و توانمندی‌های فعالان و تولیدکنندگان ایرانی آشنا می‌شوند.

دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا نیز با حضور نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشورهای آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی، همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) برگزار خواهد شد.

انجمن اقتصادی ملی صنایع لوازم خانگی ایران نیز در اکسپو ۲۰۲۴ با همراهی اتاق ایران با حضور در سالن ۳۵ و برگزاری پنل تخصصی چالش‌های صادراتی لوازم خانگی، میزبان میهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

آهام ایران
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما